Digitale transformatie in de branche: hoe raak je weer on top of mind?

Ook in de branche waarin DOT Orange Design actief is heeft een digitale verschuiving plaatsgevonden. Waar het voorheen heel normaal was om regelmatig contact te hebben met architecten en hen te inspireren met prachtige boeken of bezoekjes aan de fabrikant, is het tegenwoordig erg lastig om hen te bereiken en dus on top of mind te blijven. Sander de Vries, eigenaar van DOT Orange design, is zich er van bewust dat hij mee zal moeten gaan in deze digitale verandering en is hier hard mee aan de slag gegaan. Het ontbreekt hem echter in tijd, expertise en ook kennis om dit op een goede manier te doen. De basis is gelegd, nu is het tijd om deze op een goede manier verder uit te gaan bouwen en hierdoor de nieuwe, digitale kanalen succesvol in te zetten. Hiervoor is medio november 2017 een intensieve samenwerking met Fierce Marketing gestart.

 

Instagram DOT Orange design

Aanpak en resultaat

Bij aanvang van de samenwerking heb ik de aanwezige kanalen en middelen onder de loep genomen. Er lag inderdaad een goede basis, maar zoals altijd waren ook hier voldoende punten ter verbetering. Om elkaar goed te leren kennen en snel kennis uit te kunnen wisselen heb ik gedurende 4 werkdagen bij DOT Orange design op kantoor gewerkt. Ik ben aan de slag gegaan met het optimaliseren van de reeds aanwezige kanalen: website, LinkedIn, Facebook en Google Company pages. Hierbij kun je denken aan het invoeren van meta data, bedrijfsinformatie, juiste beelden gebruiken voor herkenning van de pagina’s, schrijven van blogs, maar ook het bijwerken van de adresgegevens en bereikbaarheid op Google. Allemaal essentieel voor een goede vindbaarheid.

Instagram Marketing

Instagram is het snelst groeiende social media kanaal en leent zich echt perfect voor bedrijven die beschikken over veel & goed beeldmateriaal, dus ook DOT Orange Design. Architecten bevinden zich hier, maar ook andere doelgroepen waar een samenwerking mee kan ontstaan. Influencers zetten dit kanaal met succes in en op dit succes kan DOT Orange Design bij een goede inzet meevaren. Ik ben dus direct gestart met het opstarten van een Instagram kanaal én met succes, de volgers en likes groeien snel!

E-mailmarketing

Een uitgebreid bestand met mailadressen van relaties en voldoende content voor een maandelijkse nieuwsbrief, dat leent zich natuurlijk perfect voor e-mailmarketing. Na een goede voorbereiding is de eerste nieuwsbrief inmiddels verzonden met behulp van Mailchimp. Deze leverde direct productaanvragen en een hoop nieuwe volgers op. Ook dit is dus een geschikt kanaal voor DOT Orange design gebleken.

Succesvolle start van 2018

In 2018 gaan wij verder met het succesvol inzetten van deze kanalen. Er wordt maandelijks een blog gepubliceerd, nieuwsbrief verzonden en uiteraard blijven we actief op Social Media.

 

Klinkt dit verhaal voor jou zeer bekend en kun jij ook hulp gebruiken bij het juist inzetten van nieuwe, digitale kanalen voor jouw organisatie? Neem dan gerust contact met mij op.

Maartje Krijnen